محصولات طبیعی الهادی

معرفی ، عرضه و فروش محصولات طبیعی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

بررسی بیماری های کبد در روایات اسلامی

بیماری‌های کبدی امروزه تقریباً صعب‌العلاج و لاعلاج هستند ازجمله سیروز کبدی، درد کبد، هپاتیت، یرقان.

کبد در قسمت راست شکم قرار دارد و عضوی بزرگ و سنگین است و وزن آن روی معده می‌افتد و این باعث تخلیه گازهای معده می‌شود. مستفاد از مجموعه روایات بیشتر بیماری‌های کبد معلول نحوه آب خوردن است،

کبد تحمل فشار و کارهای ناگهانی را ندارد ازاین‌رو یک‌نفس آب خوردن یا سرازیر کردن آب در حلق و ناگهان آب خوردن سبب بیماری کبد می‌شود، در روایت آمده: «ولا تعبوه عبا ، فإنه یأخذ منه الکباد.» یعنی «آب را در حلق سرازیر نکنید، زیرا این کار سبب بیماری (درد) کبد می‌شود.»


بهترین روش آب خوردن این است که آب را در دو یا سه نوبت (نفس) و جرعه جرعه و با مکیدن بنوشید.


از علل دیگر ایستاده نوشیدن آب در شب است، در روایت آمده: «شرب الماء من قیام باللیل یورث الماء الأصفر.» یعنی «ایستاده نوشیدن آب در شب سبب سیروز کبدی می‌شود.» همچنین نوشیدن آب بین غذا سبب چربی کبد می‌شود و آبی که آفتاب بر آن تابیده سبب بزرگی کبد و مشکلات صفرا می‌شود.

نوشیدن آب قبل یا بین غذا خوب نیست و اگر غذا گوشت یا چرب باشد یک ساعت بعد از غذا می‌توان آب نوشید ولی اگر غذا گوشت یا چرب نباشد می‌توان بعد از غذا آب نوشید.


درباره ضرر نوشیدن آب بین غذا در روایت آمده: «یصیر فی المعدة فجا» یعنی «غذا در معده طوری می‌شود که قابل‌هضم نباشد.» این باعث فشار به کبد می‌شود. خوردن آب سرد مشکلی ندارد ولی در روایت آمده نباید در آب یخ انداخت. خوردن آب بعد از غذا ایرادی ندارد و به گردش غذا در معده کمک می‌کند.

اولین عضوی که غذاها و حتی زهر بر آن تأثیر می‌گذارند یا به آن آسیب می‌زنند کبد است، زیرا معده خیلی آسیب‌پذیر نیست و وقتی غذا از معده عبور کرد و به کبد رسید آنجا اثرش را می‌گذارد.

از علائم ظاهری مشکلات کبد، زردی چشم و زردی صورت است، از نشانه‌های دیگر ترک زبان است و نشانه دیگر سنگینی در سمت راست شکم و زیر دنده‌ها و یا درد در این محل است. در سیروز کبدی شکم بزرگ می‌شود و اگر دست بزنید مانند سنگ سفت است.چون اولین محل تأثیر آلودگی‌ها کبد است، همیشه کبد نیاز به پاک‌سازی دارد.



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بنده خدا

داروی مورد علاقه بوعلی سینا

بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی‌سینا بود که جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می کرده است.

استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی ضد افسردگی تا قرن هفدهم ادامه داشت. آزمایش‌های جدید بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می دهد که این گیاه همانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی عمل می کند و به همین دلیل آرام بخش است.

این گیاه به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم‌کرده استفاده می‌شود. بادرنجبویه دارای طبیعت گرم و خشک است. خواص آن عبارتند از :

* آرام بخش اعصاب

* ضد بیماری های قلب، معده و روده

* مفرح و نشاط آور

* خوشبوکننده دهان

* اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، احساس چنگ‌زدگی در معده، تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، عصبانیت، بی‌خوابی، استفراغ های دوران بارداری، درد عصبی دندان و رفع تندخویی در دختران جوان و زنان موثر است.

* بالا برنده فشار خون

* ضد اسپاسم، ضد درد، نیرو دهنده، ضد تشنج

* برای رفع احساس صداهای مبهم در گوش، هیستری، مالیخولیا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بنده خدا